SuperTiny
  • Gratis
  • Aanbod
    • Nieuw logo
    • Nieuwe website
  • Simone
  • Portfolio
  • Blog
  • Contact
  • Ontwerpgesprek
Selecteer een pagina

Waarom je logo geen beeldmerk nodig heeft

10 september 2019 | Logo

Bij een mooie missie hoort natuurlijk een mooi logo. En het liefst een logo met illustratie / beeldmerk / icoon (hoe je het ook wilt noemen), die precies weergeeft wat je doet, wat je boodschap is en wat de achterliggende gedachte achter je naam is. Niet niks om dat allemaal in een logo te verwerken. Niet onmogelijk, maar niet te doen als je geen logo-ontwerper bent.

Doe niet zo moeilijk met je logo

En daar gaat het vaak mis. Ik zie het zo vaak gebeuren: ondernemers die zelf een super ingewikkeld logo gaan maken. Ze proberen moeilijke concepten en achterliggende gedachten krampachtig te verwerken in een “plaatje” (ook wel het beeldmerk of de illustratie in een logo genoemd).

Alleen… niemand ziet die mooie gedachte erachter, behalve jij. Potentiële klanten zien vooral tierelantijntjes, ruis en een bedrijf die daarom niet zo serieus genomen hoeft te worden. Het concept gaat vaak helemaal verloren in te veel vormen, kleuren en effecten.

Logo met beeldmerk
Dit is een beeldmerk, want bovenop de letters heb ik een illustratie van een hamster toegevoegd die aan de ‘R’ aan het knagen is.

Beeldmerk

Voordelen:
Als het goed wordt gedaan, geeft het je een herkenbare visuele identiteit. De illustratie (in dit geval de hamster) kun je ook los gebruiken in je huisstijl. Je kunt makkelijker duidelijk maken wat je doet.

Nadelen:
Het is veel moeilijker om een concept te bedenken. De uitwerking moet zodanig gebeuren dat het niet goedkoop, knullig en onprofessioneel oogt. Daarom veel tijdrovender en kostbaarder.

Logo met woordmerk
Dit is een woordmerk. Je kunt betwisten of de ‘TL’ erboven een beeldmerk is, maar het is geen illustratie en dus tel ik dit nog als woordmerk 🙂

Woordmerk

Voordelen:
Oogt al snel strakker en professioneler. Kan uniek en eigen gemaakt worden door een kleine ‘twist’ in de letters (zie logo verderop als voorbeeld). Hoeft minder “moeilijk” over nagedacht te worden en is dus sneller klaar.

Nadelen:
Je hebt minder elementen om terug te laten komen in je huisstijl. Vaak niet meteen duidelijk wat je doet (bijv als je je eigen naam gebruikt), maar dat kun je verduidelijken met een tagline.

Begin gewoon simpel

Maar weet je… je hoéft niet zo’n moeilijk logo. Je maakt zoveel meer indruk met een makkelijk logo. Een logo die staat als een huis en eenvoudig is. Geen beeldmerk, maar een woordmerk (dus puur met tekst, zonder illustraties. Hee, weer wat geleerd!). Lekker strak, clean en het zorgt vooral dat je er niet op vast loopt en dóór kunt. In ieder geval om mee te beginnen.

Logo zonder beeldmerk: puur typografisch en dus een woordmerk.
Voorbeeld van een woordmerk. Een clean solide logo die ik heb gemaakt voor een klant

Een logo groeit met je bedrijf mee

Je kunt je logo altijd nog laten uitbreiden met zo’n beeldmerk. Bijvoorbeeld zodra je bedrijf lekker loopt en je er budget voor kan en wil vrijmaken. Een goed beeldmerk laten ontwikkelen is nu eenmaal kostbaar, dus helemaal niet gek om eenvoudig te beginnen. En een logo mag met je meegroeien.

Liever een eenvoudig logo waarmee je super professioneel voor de dag komt, dan een geforceerd toeters-en-bellen logo. Want echt, het oogt heel snel kneuterig en dat wil je niet uitstralen. Als je het doet, laat het dan goed doen. En een woordmerk is – als je het goed laat doen – prachtig, indrukwekkend en tijdloos; misschien heb je dat beeldmerk helemaal niet eens nodig. Lynn Vriesen fotografie gebruikt ook een elegant woordmerk die ik voor haar heb ontworpen.

Kan jouw logo ook cleaner?

Denk jij nu: “Shit, ik heb misschien ook wel een tierelantijntjes-logo”? Het is niet mijn doel om je onzeker te maken over je logo, maar wel om je bewust te maken. Dat het misschien wel eenvoudiger, simpeler en sterker kan. Misschien had je al twijfels en zag je al dat het beter kon.

Je kunt je logo altijd het beste laten ontwerpen door een expert (ieder zijn vak!). Bij mijn Basic Branding Kit krijg je ook een prachtig typografisch logo, mocht je je branding naar het volgende level willen tillen.

Doe je het liever zelf? Dan heb ik nog wat tips voor je.

Tips om je logo (met of zonder beeldmerk) cleaner te maken:

  • Gebruik niet teveel kleuren, en ook niet te veel heftige kleuren bij elkaar.
  • Gebruik geen ‘foute’ lettertypes die goedkoop en amateuristisch ogen. Het is alleen als niet-ontwerper best lastig beoordelen of een lettertype ermee door kan of niet, I know!
  • Voor een chique, elegante uitstraling is het mooi om een lettertype als Playfair Display, Cormorant Garamond of Noto Serif te gebruiken.
  • Wil je een wat strakkere look, gebruik dan juist een schreefloze, zoals Montserat, Lato of Open Sans.
  • Less is more, dus weg met onnodige toeters en bellen die niks toevoegen. Veel doe-het-zelvers willen te veel in een logo proppen: doe het niet! Verwijder zoveel mogelijk ruis, totdat de essentie van je merk overblijft en kraakhelder wordt.
  • Zet onderdelen niet te dicht bij elkaar; geef het ademruimte. Maar ook weer niet te veel 😉
  • Zorg dat je tagline leesbaar blijft in verhouding met je bedrijfsnaam. Ook linksboven op je website!

Lees ook: 8 mega logo-blunders die klanten wegjagen

Pas je deze tips toe op je logo? Dan heb je niks om je voor te schamen! 🙂 Onthoud: less is more, keep it simple en denk vooral niet te moeilijk. Uitbreiden, upgraden of aanpassen kan altijd nog. Het hoeft niet meteen perfect.

PS: sta je op het punt je nieuwe website te (laten) maken? Download dan gratis mijn snelgids voor jouw nieuwe website. Daarin staat alles wat je moet weten vóór je jouw nieuwe website gaat of laat maken.

Deel deze blog:

  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)

Reactie verzenden Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest recente berichten

  • Het verschil tussen een webbouwer en webdesigner
  • Dit moet je aanleveren bij je webdesigner
  • Template aanpassen in Canva
  • Sneller je website lanceren met deze gouden tip
  • Waarom je logo geen beeldmerk nodig heeft

Recente reacties

  • Simone Hervij | SuperTiny op Hoe je zelf gratis een professioneel logo kunt maken
  • Jeroen Pasman op Hoe je zelf gratis een professioneel logo kunt maken
  • Simone Hervij | SuperTiny op Hoe je zelf gratis een professioneel logo kunt maken
  • Simone Hervij | SuperTiny op Hoe je zelf gratis een professioneel logo kunt maken
  • Jacky op Hoe je zelf gratis een professioneel logo kunt maken

Archief

  • januari 2020
  • september 2019
  • mei 2018
  • februari 2018
  • juni 2017

Categorieën

  • Dierenwelzijn
  • E-books
  • Logo
  • website

Meta

  • Inloggen
  • Berichten feed
  • Reacties feed
  • WordPress.org

Like SuperTiny

SuperTiny

SuperTiny is de freelance visual designstudio van Simone Hervij en ontwerpt websites, identiteiten en andere grafische uitingen.
simone@supertiny.nl
supertiny.nl
Instagram
Linkedin

GRATIS homepagina blueprint

Niet het wiel opnieuw uitvinden, maar lekker afkijken hoe ik de meeste homepagina’s opbouw. Ideaal voor ondernemers die diensten verlenen.

Downloaden

Instagram

Volg SuperTiny op Instagram en mis geen waardevolle posts over logo’s, websites en huisstijlen.

 

Moet een website alleen converteren 💰 of ook mo Moet een website alleen converteren 💰 of ook mooi zijn? 🧚‍♀️😍
⁣
Je hebt het vast weleens gehoord: "Je website hoeft niet mooi te zijn, als hij maar converteert". Ik denk dan: waarom niet allebei? Waarom zou je een lelijke site hebben die converteert, als je ook een prachtige site kunt hebben die jouw missie eer aan doet, die óók converteert? Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?! Ik heb dat nooit begrepen 🤷‍♀️⁣
⁣
Stel nou dat je een goede hondenschool zoekt. Je zoekt een school die je het vertrouwen geeft dat ze begrijpen dat jouw hond wat onzeker is. Dat de trainer precies weet hoe hij jou kan helpen je hond goed te begeleiden en zelfverzekerder te worden.⁣
⁣
𝗪𝐞𝐥𝐤𝐞 𝐰𝐞𝐛𝐬𝐢𝐭𝐞 𝐠𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐣𝐨𝐮 𝐝𝐚𝐭 𝐯𝐞𝐫𝐭𝐫𝐨𝐮𝐰𝐞𝐧?⁣
Degene die de site in een halve dag in elkaar heeft geplempt met een gratis template (die duidelijk meer voor een aannemer bedoeld was), lappen tekst, onoverzichtelijk en rommelig, vloekende kleuren, hondenfoto's van Google in matige kwaliteit, Comic Sans, slechte navigatie... 😩⁣
⁣
Of degene met heldere teksten, sfeervolle professionele hondenfoto's, hier en daar een subtiel hondenpootje als decoratie, een warm kleurenpalet, strakke (leesbare) lettertypes en stijlvolle, professionele uitstraling? 😊⁣
⁣
𝐉𝐞 𝐰𝐞𝐛𝐬𝐢𝐭𝐞 𝐬𝐞𝐫𝐢𝐞𝐮𝐬 𝐧𝐞𝐦𝐞𝐧 = 𝐣𝐞 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭 𝐬𝐞𝐫𝐢𝐞𝐮𝐬 𝐧𝐞𝐦𝐞𝐧⁣
Wie denk je dat zijn website serieuzer genomen heeft? En dus ook: wie zal meer passie hebben voor wat hij doet? Wie zal je beter kunnen helpen? Wie geeft je dat vertrouwen? ⁣
⁣
Dus natuurlijk: het is belangrijk dat je website converteert. Maar met een mooie, moderne en professionele website win je het van degene die geen aandacht aan het design besteedt.
⁣
Doe je missie eer aan en neem geen genoegen met een gratis crappy template. Dikke kans dat je die investering in een killer-website in no-time terugverdient ❤

Ben jij team "Als hij maar converteert 💰" of team "Beide Het moet er óók goed/professioneel/mooi uit zien 💰😍"? Let me know met een 💰 of 💰😍
.
📸 @tessadevries_com
Word herkend om jouw eigen kleurenpalet 🎨 Oké Word herkend om jouw eigen kleurenpalet 🎨

Oké, deze post had ik voor Digitale Pootjes gemaakt, maar ik wil hem jullie niet onthouden. Dit is voor iedereen die nog "maar wat doet" met zijn kleuren supernuttig! 😊

In deze post (swipe door de afbeeldingen 👈) laat ik zien hoe je een perfect kleurenpalet maakt die je overal in kunt doorvoeren. Houd deze kleuren altijd bij de hand, gebruik ze consistent en je doelgroep zal je gaan herkennen aan jouw huisstijl-kleuren.

Heb jij al duidelijke huisstijl-kleuren? Welke zijn dat? Of ga jij door deze post nu ook jouw eigen kleurenpalet samenstellen? 😁

Ennuh, sorry dat SuperTiny en @digitalepootjes.nl nu 'n beetje door elkaar lopen en je soms dubbele stories tegen komt als je beide volgt 🙈 Ben nog een beetje zoekende wat ik waar moet delen. Hopelijk vind je dat niet erg!

#nieuwlogo #nieuwewebsite #websitebouwen #websitemaken #huisstijl #huisstijlontwerp  #kleurenpalet #zichtbaarheid #netwerken #persoonlijkegroei #ecologisch #duurzaamondernemen #groenondernemen #duurzaam #duurzaamheid #klimaat #duurzaamleven #dierenwelzijn #dutchgirlboss #kleineonderneming #eigenbedrijf #kvk #vrouwelijkeondernemers #ondernemendevrouwen #ambitieuzemeisjes #businessbabesnl #powervrouwen #zakenmeisje #zelfstandigondernemer #creatieveondernemers
Done is better than perfect, dus stop met mierenne Done is better than perfect, dus stop met mierenneuken! 🐜

Dat heb ik denk ik wel 342x tegen mezelf gezegd deze week. Als je mijn stories kijkt, kon je er niet omheen door alle bosfoto-spam (sorry not sorry 😂): ik was op werkvakantie in een bungalow op de Veluwe, om @digitalepootjes.nl op poten te zetten (pun intended).
.
Omdat ik maar drie volle dagen had tijdens mijn werkvakantie (maandagmiddag aankomst, zometeen moet ik er alweer uit), had ik als doel dat ik aan het eind van de week een werkende website met een eerste template in een webshop. Aangezien er nog niks stond (alleen het design voor de homepagina), was dat flink aanpoten (weer pun intended) en kon ik niet over elke pixel mierenneuken 🐜
.

Steeds als ik dat weer aan het doen was zei ik tegen mezelf "Nee, kost teveel tijd, dit is mierenneuken, dooooorrrr!". Gaat iemand echt wegklikken als ik dit detail niet perfectioneer? Natuurlijk niet! De eerste versie mag best wat schoonheidsfoutjes hebben. Zet eerst de basis maar eens neer, lanceer het, zie of het überhaupt aanslaat en ga daarna finetunen.

De status is nu dat de homepagina en webshop helemaal werken 😊 Alleen het eerste template moet ik nog ontwerpen, documentatie voor maken en in de webshop zetten. En dan kan er gewoon al gekocht worden! Wat een bizar idee, gezien er maandag nog niks stond.
.

Ik heb keihard gewerkt, heel erg genoten van het bos, knuffelen met Ted en Zoey, de vogels, de zon, de regen (hoe idyllisch in een houten huis in het bos?!), de geuren... Het heeft me echt goed gedaan. Ik ga zo met een voldaan en trots gevoel naar huis 😊 Eerst nog even een boswandeling met Ted & Zoey natuurlijk 🌲🐕
.
Heb jij ook altijd dat je wéét dat je hard hebt gewerkt, maar baalt dat je niet meer voor elkaar hebt gekregen?
Denk niet zo moeilijk over je logo 🙈 Ik zie he Denk niet zo moeilijk over je logo 🙈

Ik zie het zó vaak gebeuren: ondernemers die veel te moeilijk denken. Ze proberen dubbele betekenissen en achterliggende gedachten krampachtig te verwerken in een illustratie. Alleen... niemand ziet die mooie gedachte erachter, behalve jij 🤷‍♀️
.
Anderen zien vooral tierelantijntjes, ruis en een bedrijf die daarom niet zo serieus genomen hoeft te worden. Het gevolg is dat je geen indruk maakt, niet betrouwbaar en professioneel over komt en zelfs je ideale klanten afstoot. Onderschat de waarde en impact van een logo dus niet.

Maar weet je... Een illustratie is lang niet altijd nodig. Als je erop let, bestaan veel logo's alleen uit letters. Wil je heel graag een illustratie/vorm in je logo? Onthoud dan: keep it clean & simple. Less is more. Hoe minder kleuren, vormpjes, hoekjes, lijntjes, vlakjes, hoe beter. Dat is niet altijd makkelijk. Het is écht moeilijker om een strak, minimalistisch logo te maken dan in de val te trappen door te blijven toevoegen.

Dit is het effect van een goed ontworpen logo die helemaal aansluit bij jou en je missie:
.
🔥 Niet meer onzeker zijn over je huisstijl
🔥 Je serieus genomen voelen
🔥 Weer gemotiveerd raken om zichtbaar te worden
🔥 Je ideale klant zich laten herkennen in jouw missie
🔥 Ze nieuwsgierig maken naar meer
🔥 Ze jou laten vertrouwen
🔥 Makkelijker verkopen
🔥 En zo meer verschil maken met jouw missie

Denk je nu: "Shit, ik heb misschien ook wel een tierelantijntjes-logo"? Ik wil je niet onzeker maken, maar wel bewust maken. Dat het misschien wel eenvoudiger, simpeler en sterker kan. Dat je nu misschien ideale klanten afstoot i.p.v. aantrekt.

Twijfel je? Vraag een gratis ontwerpgesprek aan (link in bio) of stuur je logo in een DM. Dan kan ik kijken of en hoe hij beter kan 😊
.
📸 @tessadevries_com
"Had ik dit logo écht opgestuurd? Oh wauw, het is "Had ik dit logo écht opgestuurd? Oh wauw, het is echt ZO lelijk" 😂
.
Letterlijk mijn woorden toen ik net ging terugkijken naar het eerste voorstel van het uiteindelijke logo die je hier ziet. Kijk zelf maar op de 2e slide 👈 Durf het bijna niet te laten zien, omdat dit ver onder het niveau is dat ik wil bereiken met mijn logo ontwerpen.

Een logo ontwerp-proces is zoiets geks. Op het moment dat je iets ontwerpt ben je eigenlijk wel trots. Tevreden stuur je het naar de klant, in de hoop dat zij hetzelfde zien als jij. Vaak gelukkig wel over het idee zelf, maar zijn er nog wat tweaks nodig om hem te perfectioneren.

En zo ben je een paar revisies verder en is het logo af. En dán moet je eens terugkijken naar die eerste versie. Dan denk je echt: hooooly shit, dat ik dit op durfde te sturen! 🙊 Welke ontwerper herkent dit? 🙋‍♀️
.
Dit was de reactie van @marijetiesjema op de uiteindelijke versie:
.
"Nou, na een nachtje slapen én even alles loslaten in de sauna vandaag weet ik het zeker: dikke YES om door te gaan met jouw nieuwe voorstel! Fijn dat het zo echt klopt, simpel en met Flow als focuspunt! Mooi abstract, krachtig en herkenbaar. De vorige versie verbleekt erbij, dus ik ben érg blij met je flexibiliteit en wens voor kwaliteit, ook voor een 'eenvoudig typografisch logo', waarvan ik zelf het gevoel heb dat dit daar bovenuit gaat stijgen. Echt veel sterker dit, maakt me heel enthousiast en opgelucht en dankbaar en trots, en had ik al gezegd enthousiast? ;-)"
.
Zo fijn als je samen met je klant naar iets toe kan werken dat steeds beter en sterker wordt! 💪

Swipe door de foto's voor de verschillende versies 😁 Vind jij ook deze uiteindelijke versie (foto 1 en 6) het beste?

#logoontwerp #nieuwlogo #logoprocess #visitekaartje #huisstijl #huisstijlontwerp #ontwerpstudio #zelfontwikkeling #nieuwewebsite #websitebouwen #grafischontwerp #grafischdesign #grafischvormgever #grafischontwerper #zichtbaarheid #dutchgirlboss #kleineonderneming #eigenbedrijf #vrouwelijkeondernemers #vrouwelijkeondernemer #ondernemendevrouwen #duurzaamondernemen #girlbossnl #ambitieuzemeisjes #ambitieuzevrouwen #businessbabesnl #powervrouwen #zakenmeisje #zakenvrouw #zelfstandigondernemer
Nieuwe klanten aantrekken met 'n PDFje 📑 ⁣ Ok Nieuwe klanten aantrekken met 'n PDFje 📑
⁣
Oké, beetje gekke titel. Maar hear me out! Je hebt er vast wel eens van gehoord: een weggever. Dit is een gratis digitaal cadeautje, waar je vandaag jouw potentiële klant nog écht mee kunt helpen. Mensen schrijven zich in, in ruil voor hun e-mail adres.⁣
⁣
Jij laat zo je maillijst groeien en je potentiële klant leert jou en jouw bedrijf kennen, zodat je die uiteindelijk misschien kunt helpen met je betaalde aanbod. Een klantenmagneet op de automatische piloot!⁣
⁣
Een weggever kun je ook wel zien als digitaal visitekaartje. Het is vaak het eerste dat jouw potentiële klant van jou ziet. Je kunt dus al raden hoe belangrijk het is hier meteen een goede indruk te maken 😎⁣
⁣
De vorm van je weggever kan echt van alles zijn, maar wat je heel vaak ziet is een e-book, checklist of werkboek in de vorm van een PDF. En hoewel er vele gratis templates te vinden zijn in Canva om dat mee te maken: jouw eigen huisstijl netjes doorvoeren in hétgene waarmee je jouw ideale klant wilt aantrekken, is nog niet zo makkelijk.⁣
⁣
But that's where I come in! 😁 Als jij jouw content aanlevert, kan ik hem voor je omtoveren in een prachtig e-book, weggever of checklist die je als weggever kunt gebruiken. Natuurlijk geldt dit ook voor PDF's die je in je online training wilt gebruiken.⁣
⁣
Je mag me een DM sturen als je jouw Word-doc over de schutting wilt gooien! ⁣
⁣
Heb jij al een weggever? Vertel erover in de comments om mijn lezers naar je link in bio te verwijzen 😁🙌⁣
⁣
📸 @tessadevries_com ⁣
#weggever #gratisdownload #nieuwlogo #nieuwewebsite #websitebouwen #websitemaken #huisstijl #zichtbaarheid #netwerken #persoonlijkegroei #ecologisch #duurzaamondernemen #groenondernemen #duurzaam #duurzaamheid #klimaat #duurzaamleven #dierenwelzijn #dutchgirlboss #kleineonderneming #eigenbedrijf #kvk #vrouwelijkeondernemers #ondernemendevrouwen #ambitieuzemeisjes #businessbabesnl #powervrouwen #zakenmeisje #zelfstandigondernemer #creatieveondernemers
Nieuw logo voor @jobvanoosten 😊 Hij was het me Nieuw logo voor @jobvanoosten 😊

Hij was het met eens dat een logo eenvoudig, stijlvol, minimalistisch moet zijn. Vaak is een logo met alleen letters sterker, dan een logo met een illustratie die niemand begrijpt behalve jijzelf.

Maar áls ik dan iets in een logo verwerk om hem een unieke twist te geven (want ja, anders zijn het ook alleen maar letters), vind ik het een uitdaging dit zo subtiel en stijlvol mogelijk te houden. Zo zie je in mijn eigen logo na twee keer kijken een beestje.

In het logo van Job zit ook een hint naar zijn vak verwerkt. Zie jij 'm? 😁 En wat vind je van 't logo?

#nieuwlogo #nieuwewebsite #websitebouwen #websitemaken #huisstijl #hovenier #tuinontwerp #zichtbaarheid #netwerken #bewust #persoonlijkegroei #ecologisch #duurzaamondernemen #groenondernemen #duurzaam #duurzaamheid #klimaat #duurzaamleven #dutchgirlboss #kleineonderneming #eigenbedrijf #kvk #vrouwelijkeondernemers #ondernemendevrouwen #ambitieuzemeisjes #businessbabesnl #powervrouwen #zakenmeisje #zelfstandigondernemer #creatieveondernemers
Ondernemen is niet makkelijk. Hoe vaak ik wel niet Ondernemen is niet makkelijk. Hoe vaak ik wel niet gefrustreerd dacht "ik stop ermee!". Ik deed al onderzoek of ik niet iets commercieels met caviaverzorging kon doen (caviadiploma is ook al op zak, true story!) 😅

Mijn keerpunt was toen ik mijn eerste zakelijke fotoshoot deed. Door haar camera zag mezelf en mijn bedrijf gewoon naar het volgende level getild worden. Ineens zag ik een meisje met zóveel in haar mars, die zoveel ondernemers kan helpen maar zichzelf niet op waarde schat en klein houdt.⁠
.
Ik gaf meteen mijn huisstijl en website een redesign met de nieuwe foto's. Mijn site werd een soort spiegel voor me: KIJK dan hoe professioneel en goed je bezig bent. Ga jezelf eens serieus nemen en wees trots en zelfverzekerd! ❤
.
💪 Je mag nee zeggen z(nee tegen de ander is ja tegen jezelf).
💪 Fuck alles doen "zoals het hoort". Fuck "tsja, dat hoort erbij".
💪 Je mag zelfverzekerd zijn over hoe $%@ing goed je wel niet bent in je vak.
💪 Je mag vol overtuiging achter je waarde staan en zichtbaar zijn.
💪 En vooral: je mag fijne klanten aantrekken die ook écht bij je passen.

En dat is ook een interessante: goede foto's, een superkrachtig logo en killer-website zorgen ervoor dat je je een stuk trotser, gemotiveerder en zelfzekerder voelt. Je schat jezelf meer op waarde en krijgt direct de neiging je prijzen te verdubbelen 😅

En die omslag gun ik jou ook. Daarom ben ik op een missie. Jij wilt de wereld 'n stukje mooier maken, dus ik wil dat jij je ook zo trots voelt, zodat je alle potentie krijgt om succesvol te worden en dat verschil te maken.

Ik sta te popelen om jouw bedrijf naar het volgende level te ontwerpen. Ook aan toe? Vraag een gratis ontwerpgesprek aan via de link in mijn bio 😊 📸 @tessadevries_com

#nieuwlogo #nieuwewebsite #websitebouwen #websitemaken #huisstijl #grafischontwerp #zichtbaarheid #netwerken #bewust #persoonlijkegroei #ecologisch #duurzaamondernemen #groenondernemen #duurzaam #duurzaamheid #klimaat #duurzaamleven #dierenwelzijn #dutchgirlboss #kleineonderneming #eigenbedrijf #kvk #vrouwelijkeondernemers #ondernemendevrouwen #ambitieuzemeisjes #businessbabesnl #powervrouwen #zakenmeisje #zelfstandigondernemer #creatieveondernemers
Mijn nieuwe bedrijf @digitalepootjes.nl heb ik sin Mijn nieuwe bedrijf @digitalepootjes.nl heb ik sinds de aankondiging dat 't eraan komt aan de kant gelegd. What's up with that?! 🤔

Kijk, voor ik serieus wat leuks zou verdienen met Digitale Pootjes, ben ik nog wel even bezig. Ik moet daarom van mezelf eerst zorgen dat ik met SuperTiny genoeg inkomsten genereer. Dus dat betekent mijn marketing op orde hebben om nieuwe klanten aan te trekken, en huidige klanten goed helpen.

Pas dan mag ik aan Digitale Pootjes werken zonder schuldgevoel. Schuldgevoel?! Het is toch ook gewoon werk? Het ding is dat ik dit ZO LEUK vind, dat het ik het als iets leuks zie en denk "Maar mag ik dit nu wel doen? Moet ik niet eerst...?".
.
En zo waren er ineens twee weken voorbij en ben ik geen stap dichter bij mijn droom. Dat moet anders. Daarom plan ik nu maandagen en vrijdagen vrij om aan Digitale Pootjes te werken. En dan vol plezier, enthousiasme en motivatie en 0% schuldgevoel.

En dan staat er ineens een webdesign en wordt alles echt. Overigens is het logo in deze sneak preview tijdelijk, dat ga ik nog ontwerpen 😊

Heb jij een droom om uit te werken? Hoe ik het deed:
👉 Bedenk welke taken minimaal nodig zijn om wat er al is draaiende te houden, wanneer jij aan je nieuwe plan werkt
👉 Plan er tijd voor
👉 Just fucking do it ❤

Heb jij ook prachtige plannen liggen waar je nog niet aan toe komt?
Ontworpen door SuperTiny | Fotografie door Tessa de Vries Fotografie | © Copyright 2019 | Algemene voorwaarden | Privacy Policy
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk
Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

loading Annuleren
Bericht niet verstuurd - controleer je e-mailadres!
E-mail-controle mislukt, probeer het opnieuw
Helaas, je blog kan geen berichten per e-mail delen.